Skip links
You will not play Wagner

You will not play Wagner

Când Ya’akov, un dirijor israelian, anunță că va interpreta muzică de Wagner în finala Competiției Internaționale de Dirijori, Esther Greenbaum, o supraviețuitoare a Holocaustului, se confrunta cu o dilema morală: oare traumele trecutului justifică înăbușirea viitorului talentelor tinere?

Amintiri îngropate, vise înspăimântătoare dezvăluite — Ya’akov și Esther, ajutați de Morris, organizatorul competiției, argumentează visceral punctele lor de vedere opuse din Tel Aviv, Berkshires și Brooklyn. Într-o lume afectată de pandemia COVID și pe coordonate istorice, etice și personale diferite, vor putea să se asculte unul pe celălalt?

Cu Annette Miller, Ofek Cohen și Avi Hoffman în rolurile principale.

Filmul „You Will Not Play Wagner” este regizat de Lilia Levitina.

Lilia Levitina, regizoare, actriță, producătoare și scriitoare, a emigrat în zona Bostonului din fosta Uniune Sovietică în 1988. A adus cu ea o bogată tradiție teatrală rusă și un vis de a face teatru profesional. Lucrând ca profesoară ziua, ea a fondat o companie de teatru – Basement on the Hill Stage – noaptea. Ceea ce a început în pivnița casei ei a fost remarcat pe scena teatrului din Boston cu producții aclamate precum „The Shawl” și „A Life in the Theater” de David Mamet, „The Promise” de Aleksei Arbuzov, „The Language of Kisses” de Edmund de Santis, „The Fox” de Allan Miller și altele. Cu ocazia sărbătoririi a 30 de ani în SUA, Lilia a conceput, produs și jucat într-un one-woman show, „From the Gray Notebook”. Prin memorii, poezie și imagini puternice, „The Gray Notebook” relatează călătoria generației sale de imigranți evrei ruși peste continente, limbi și culturi.

Declarația Regizoarei

„Filmul «You Will Not Play Wagner» este dedicat memoriei lui Victor Gordon, un dramaturg evreu sud-african care a decedat din cauza COVID-19 în mijlocul adaptării piesei pentru ecran. Împreună cu distribuția, am simțit responsabilitatea de a onora moștenirea lui Victor și am explorat psihologia personajelor, descoperind straturi de semnificație în textul lui Victor. Dincolo de întrebarea centrală a intrigii «să se interpreteze sau să nu se interpreteze muzică de Wagner în Israel», există întrebări evreiești și universale legate de tikkun olam, vindecarea lumii. Cum se poziționează o persoană și poporul ei în narativele traumelor individuale și colective? Este tikkun olam posibil fără vindecare personală? În lumea polarizată de astăzi, poate o conversație între persoane de pe părțile opuse ale spectrului ideologic aduce speranță? Și, desigur, întotdeauna, ce rol are arta în toate acestea?”

Dramaturgul Victor Gordon

Victor Gordon a fost un dramaturg excepțional, pasionat și creativ, care a lăsat o amprentă durabilă pe scena teatrală. Cu toate că a pornit din radacini modeste, călătoria sa remarcabilă în teatru a demonstrat talentul și dedicarea lui extraordinară.

În 1976, Gordon a câștigat premiul intai la concursul „English Drama and Scriptwriting” organizat de SABC cu piesa sa „Fever Ward”. Debutul său promițător a dus la transformarea scenariului său într-un film pentru televiziune. El a continuat să exceleze, iar piesele sale au obținut recunoaștere și aclamări.

Lasă un comentariu